Κυριακή, 18 Φεβρουαρίου 2007

περιμένοντας να βγει η ψυχή [στις 22]


"Όλοι οι Έλληνες πρέπει να δουν την ταινία του Οικονομίδη «Με την ψυχή στο στόμα», η οποία δυστυχώς δεν θα έχει μεγάλη διανομή. Ο Οικονομίδης σίγουρα δεν κάνει 'εμπορικό κινηματογράφο'. Είναι νεωτεριστής, κάνει τομές, κάνει ταινίες που δεν γίνονται στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή. Διάβαζα μια συνέντευξη που έδωσε τις προάλλες στην οποία έλεγε ότι βλέπει μία φορά την εβδομάδα το «Μόνος Εναντίον Όλων» του Κασπάρ Νοέ κι αναρωτιέται «ρε μαλάκα πώς την έκανε αυτή την ταινία;», το ίδιο νοιώθω κι εγώ όταν βλέπω τις δικές του ταινίες. Το αν αρέσουν ή δεν αρέσουν είναι άλλο θέμα. Πρέπει να στηριχθούν όμως, για να μπορούν να γίνονται και τέτοιου είδους ταινίες, να περάσουν και αυτές οι ιδέες στις μάζες. Υπάρχουν κάποιες ταινίες που ασχέτως αν είναι καλές ή κακές, κι αν αρέσουν ή όχι, κάνουν κάποια πράγματα που είναι καινούργια για το χώρο τους. Όχι τόσο για την αφηγηματικότητα, όσο για την αισθητική, την άποψη, την πολιτική. Ακόμα κι αν σε κουράζουν ή σε εκνευρίζουν είναι κάποιες ταινίες που πρέπει να τις δεις, όπως οι νέες του Αρανόφσκι και του Λιντς, όχι μόνο γιατί πρέπει να στηριχθούν, αλλά και για να δεις εσύ κάτι διαφορετικό, να ανοίξει το μυαλό σου. Αν σε ενδιαφέρει ο κινηματογράφος. Διαφορετικά, μπορείς να βλέπεις το Straight Story. Δεν λέμε ότι πρέπει να υπάρχει μόνο η ταινία του δημιουργού, αλλά η Ελλάδα έχει περάσει στην εποχή του Village".
ένα απόσπασμα από τη συνέντευξη των movies for the masses -στο συγκεκριμένο μιλάει ο ιωσήφ- που δεν είχε χωρέσει στη lifo.
"Το δικό μου δημιουργικό στοίχημα ήταν να κάνω μία έντονη ερωτική σκηνή χωρίς να δείξω τα κλασικά στερεότυπα, χωρίς δηλαδή κοντινά πλάνα σε σάρκα, χωρίς κώλους και βυζιά. Όλα βγαίνουν από τις χειρονομίες -μόνο από τη μέση και πάνω- και τη γλώσσα, που όσο η σκηνή προχωράει γίνεται και πιο χυδαία, όπως αυτή που χρησιμοποιούν πολλά ζευγάρια που κάνουν έρωτα. Αυτός σιγά σιγά 'φτιάχνεται' και αρχίζει να τη βρίζει και να τη χτυπάει, ενώ αυτή που ξεκινάει τρυφερά, γιατί έχει 'παραμυθιαστεί' με τον τύπο, κάνει το κορόιδο για να μη συμβούν τα χειρότερα. Είναι πάνω απ' όλα μια σκηνή που μιλάει για την αντρική καφρίλα δοσμένη με έναν τρόπο που δεν έχουμε δει στο σινεμά. Μιλάει για την πορνογραφική διάσταση του έρωτα πάνω στη γυναίκα. Αυτός ο τύπος είναι σαν να κάνει έρωτα με κρέας. Η ματιά του επάνω της είναι η ματιά του χασάπη.
Για να γυρίσω αυτή τη σκηνή έπρεπε να εμπιστευτώ την τρέλα των ηθοποιών. Ήταν ένα μεγάλο ξεμπρόστιασμα για αυτούς", λέει ο Οικονομίδης.
[οι φωτο με την ερωτική σκηνή της ταινίας και το παραπάνω απόσπασμα είναι από το σημερινό βημαgazino].
η ψυχή στο στόμα
εδώ είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα 'αντίδραση' κι εδώ το μουσικό θέμα της ταινίας από τον άκη καπράνο.
η ψυχή ανοίγει στις 22/2 στον μικρόκοσμο στην αθήνα και στο βακουρα στη θεσσαλονίκη.
mhulot@dyodeka.gr