Το 1o ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΑΙΝΙΩΝ
DigitalWave
από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στην Αθήνα
Πέμπτη 11 Ιανουαρίου
στον κινηματογράφο Μικρόκοσμος Prince Filmcenter
Δυο από τις πρώτες βωβές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου
με ζωντανή πρωτότυπη μουσική του Peekay Tayloh
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εγκαινίασε φέτος το τμήμα DigitalWave, μια φυσική συνέχεια του επιτυχημένου πιλοτικού προγράμματος «Μετά τα Μεσάνυχτα» που παρουσίαζε σε μεταμεσονύχτιες προβολές ταινίες γυρισμένες σε βίντεο. Το νέο αυτό τμήμα φιλοδόξησε να λειτουργήσει ως πλατφόρμα συνδιαλλαγής Ελλήνων και ξένων δημιουργών και ως καθρέφτης των σύγχρονων κινηματογραφικών τάσεων και τα κατάφερε μιας που κατά κοινή ομολογία αποτέλεσε την πιο επιτυχημένη εκδήλωση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Οι Αθηναίοι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα Digital Wave μεταξύ 11 και 17 Ιανουαρίου στον κινηματογράφο Μικρόκοσμος Prince Filmcenter. Το εναρκτήριο λάκτισμα του DigitalWave θα δοθεί την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου με την προβολή δυο εκ των πρώτων ταινιών μυθοπλασίας που γυρίστηκαν ποτέ στη χώρα μας: Τα φιλμ «Οι περιπέτειες του Βιλλάρ» (1924) του Ζόζεφ Χεπ και «Ο μάγος της Αθήνας» (1931) του Αχιλλέα Μαδρά – σε αποκατεστημένες κόπιες από την Ελληνική Ταινιοθήκη - θα παρουσιαστούν με τη συνοδεία ζωντανής, πρωτότυπης μουσικής.
Η ανάθεση της σύνθεσης των θεμάτων που ντύνουν μουσικά τις ταινίες και η ζωντανή εκτέλεσή τους, ανατέθηκε στον συνθέτη και παραγωγό Peekay Tayloh, έναν από τους πλέον κριτικά αναγνωρισμένους στην Ελλάδα και το εξωτερικό νέους δημιουργούς της σύγχρονης ηλεκτρονικής σκηνής. Αναμιγνύοντας τις jazz επιρροές του με πρωτότυπα breakbeats και urban κινηματογραφικές ατμόσφαιρες ο Peekay Tayloh καταφέρνει να σκιαγραφήσει εύστοχα όσο λίγοι την εικόνα του ψηφιακού παρόντος.
Έχοντας μελετήσει προσεχτικά τους οικονομικούς / κοινωνικοπολιτικούς όρους καθώς και το έργο σημαντικών συνθετών και ερμηνευτών της εποχής που δημιουργήθηκαν οι ταινίες (1924 και 1931 αντίστοιχα) ο Peekay Tayloh κατέληξε να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικά μέσα για να δημιουργήσει όμως ακουστικά θέματα όχι αμιγώς ηλεκτρονικά με τη στενή έννοια του όρου.
Εύθυμοι fusion ρυθμοί, swing και jazz σε ένα απρόβλεπτο κολάζ, επενδύουν ηχητικά τις «Περιπέτειες του Βιλλάρ», τη μπουρλέσκ, στην παράδοση του Τσάρλι Τσάπλιν και του Μαξ Λίντερ, κωμωδία του Γιόζεφ Χεπ, που αποτελεί παράλληλα την πρώτη σωζόμενη ελληνική ταινία μυθοπλασίας.
Στον «Μάγο της Αθήνας» του πρωτοπόρου του βωβού κινηματογράφου Αχιλλέα Μαδρά, ρετρό αναφορές «παντρεύονται» με electronica, πρωτότυπα ορχηστρικά μέρη και εξομοιώσεις αρχαίας οργανικής μουσικής σχολιάζουν την πλοκή, ενώ ρεαλιστικά ηχητικά περιβάλλοντα δίνουν ζωή στις εικόνες.
Δυο κλασσικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, ιδωμένες με μια διαφορετική ματιά, ενώνουν το παρελθόν και το μέλλον της καλλιτεχνικής δημιουργίας της χώρας μας, εγκαινιάζοντας παράλληλα την κινηματογραφική γιορτή που φιλοδοξεί ν’ αποτελέσει το Digital Wave.
Μικρόκοσμος Prince Filmcenter: Λ. Συγγρού 106
Ώρα έναρξης: 22.30
Τιμή εισόδου: 5 €
DigitalWave
από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης στην Αθήνα
Πέμπτη 11 Ιανουαρίου
στον κινηματογράφο Μικρόκοσμος Prince Filmcenter
Δυο από τις πρώτες βωβές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου
με ζωντανή πρωτότυπη μουσική του Peekay Tayloh
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης εγκαινίασε φέτος το τμήμα DigitalWave, μια φυσική συνέχεια του επιτυχημένου πιλοτικού προγράμματος «Μετά τα Μεσάνυχτα» που παρουσίαζε σε μεταμεσονύχτιες προβολές ταινίες γυρισμένες σε βίντεο. Το νέο αυτό τμήμα φιλοδόξησε να λειτουργήσει ως πλατφόρμα συνδιαλλαγής Ελλήνων και ξένων δημιουργών και ως καθρέφτης των σύγχρονων κινηματογραφικών τάσεων και τα κατάφερε μιας που κατά κοινή ομολογία αποτέλεσε την πιο επιτυχημένη εκδήλωση του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Οι Αθηναίοι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα Digital Wave μεταξύ 11 και 17 Ιανουαρίου στον κινηματογράφο Μικρόκοσμος Prince Filmcenter. Το εναρκτήριο λάκτισμα του DigitalWave θα δοθεί την Πέμπτη 11 Ιανουαρίου με την προβολή δυο εκ των πρώτων ταινιών μυθοπλασίας που γυρίστηκαν ποτέ στη χώρα μας: Τα φιλμ «Οι περιπέτειες του Βιλλάρ» (1924) του Ζόζεφ Χεπ και «Ο μάγος της Αθήνας» (1931) του Αχιλλέα Μαδρά – σε αποκατεστημένες κόπιες από την Ελληνική Ταινιοθήκη - θα παρουσιαστούν με τη συνοδεία ζωντανής, πρωτότυπης μουσικής.
Η ανάθεση της σύνθεσης των θεμάτων που ντύνουν μουσικά τις ταινίες και η ζωντανή εκτέλεσή τους, ανατέθηκε στον συνθέτη και παραγωγό Peekay Tayloh, έναν από τους πλέον κριτικά αναγνωρισμένους στην Ελλάδα και το εξωτερικό νέους δημιουργούς της σύγχρονης ηλεκτρονικής σκηνής. Αναμιγνύοντας τις jazz επιρροές του με πρωτότυπα breakbeats και urban κινηματογραφικές ατμόσφαιρες ο Peekay Tayloh καταφέρνει να σκιαγραφήσει εύστοχα όσο λίγοι την εικόνα του ψηφιακού παρόντος.
Έχοντας μελετήσει προσεχτικά τους οικονομικούς / κοινωνικοπολιτικούς όρους καθώς και το έργο σημαντικών συνθετών και ερμηνευτών της εποχής που δημιουργήθηκαν οι ταινίες (1924 και 1931 αντίστοιχα) ο Peekay Tayloh κατέληξε να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικά μέσα για να δημιουργήσει όμως ακουστικά θέματα όχι αμιγώς ηλεκτρονικά με τη στενή έννοια του όρου.
Εύθυμοι fusion ρυθμοί, swing και jazz σε ένα απρόβλεπτο κολάζ, επενδύουν ηχητικά τις «Περιπέτειες του Βιλλάρ», τη μπουρλέσκ, στην παράδοση του Τσάρλι Τσάπλιν και του Μαξ Λίντερ, κωμωδία του Γιόζεφ Χεπ, που αποτελεί παράλληλα την πρώτη σωζόμενη ελληνική ταινία μυθοπλασίας.
Στον «Μάγο της Αθήνας» του πρωτοπόρου του βωβού κινηματογράφου Αχιλλέα Μαδρά, ρετρό αναφορές «παντρεύονται» με electronica, πρωτότυπα ορχηστρικά μέρη και εξομοιώσεις αρχαίας οργανικής μουσικής σχολιάζουν την πλοκή, ενώ ρεαλιστικά ηχητικά περιβάλλοντα δίνουν ζωή στις εικόνες.
Δυο κλασσικές ταινίες του ελληνικού κινηματογράφου, ιδωμένες με μια διαφορετική ματιά, ενώνουν το παρελθόν και το μέλλον της καλλιτεχνικής δημιουργίας της χώρας μας, εγκαινιάζοντας παράλληλα την κινηματογραφική γιορτή που φιλοδοξεί ν’ αποτελέσει το Digital Wave.
Μικρόκοσμος Prince Filmcenter: Λ. Συγγρού 106
Ώρα έναρξης: 22.30
Τιμή εισόδου: 5 €
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου