Παρασκευή, 3 Νοεμβρίου 2006

'''''.'''''

Η μετριοπάθεια πού είναι δεν έχω καταλάβει.
Τι θα' πρεπε, κάθε τι που μας συμβαίνει να το αντιμετωπίζουμε με τη λογική του "άιντε γιούρια" κι όποιον πάρει ο χάρος, ή απο την ασφάλεια του καναπέ μας (γιατί δεν είμαστε εμείς που έχουμε το πρόβλημα) να κάνουμε τους επαναστάτες και τους θεωρητικούς επειδή το πρόβλημα είναι μακριά απο μας?
Εδώ με απτά παραδείγματα μιλάμε και ρωτάω.
Έχει κανείς το δικαίωμα να υπερασπίζεται τον εαυτό του, όταν θεωρεί ότι προσβάλλεται, ναι η όχι? (άσχετα αν αυτός που βάλλεται, θεωρούμε εμείς, ότι δεν εχει χιούμορ, άσχετα αν ειναι κανένα ψώνιο, άσχετα αν δεν τα πιάνει, άσχετα ...χίλια δύο).
Δηλ. στο όνομα ενος υπέρτατου χιουμορίστα Θεού θα σε περνάω εγώ γενεές δεκατρείς, και θα πρέπει στη τελική να μη με πειράζει κιόλας, γιατί εσυ με το μυαλό σου κάνεις "σάτιρα" (αν κάνεις, βέβαια, γιατί πολύ αμφιβάλω αν εχουν κάποιοι το ταλέντο. Δεν ειναι μικρο πράγμα η σάτιρα, ιδιως όταν ακροβατεις πάνω σε λεπτές ισορροπίες) κι εγώ θα πρέπει να το δεχτώ, για να μη με πουν οπισθοδρομικό?
Ξέρεις πού ειναι το επικίνδυνο λέω εγω? Το επικίνδυνο είναι να μην έχει κανείς συναίσθηση του τι γράφει και λέει, καταπατώντας ακριβώς αυτά τα αυτονόητα δικαιώματα.
Διαβαζα σ' ένα μπλοκ το μεσημέρι και έλεγε "κάνατε πολυ μεγάλο λάθος κυριε τάδε, είστε δημόσιο πρόσωπο και θα τα ανεχτείτε ολα. Δεν ξέρετε σε ποιους κάνατε μήνυση... εμείς είμαστε ο καθένας και ενας ειδικός ...εμεις είμαστε έτσι ..εμείς είμαστε γιουβέτσι".
Τι λε ρε, σοβαρά; έχεις συναίσθηση του τι είσαι; ένα τίποτα εισαι, ένας ακομα ανώνυμος μεσα στο μέγα πλήθος, που απλά σου δόθηκε ένα μέσο για να μπορείς να γράφεις τον καημό σου. Επειδή εσύ νομίζεις ότι σε πρόσεξαν δεκα άνθρωποι, νομίζεις οτι έγινες ο Μέγας Κριτής των πάντων και όχι μόνο αυτο, απο πάνω δεν έχουν το δικαίωμα και να σε αγγίζουν?
Μα σε ποιο πλανήτη ζουν μερικοί;
Νομίζουν ότι τα μπλογκ ειναι ο χώρος που ο καθένας μπορεί να γράφει για τον άλλον το μακρύ και το κοντό του και μάλιστα αν αυτός ο άλλος ειναι θιγόμενος να κάνει από πάνω και τη πάπια?
Τα μπλογκ σου δόθηκαν για να γράφεις πράγματα και σκέψεις που θέλεις εσύ και δεν εχεις τον τρόπο να τα πεις αλλού, να ανταλλάσσεις γνώμες και ιδέες κι όχι να τα χρησιμοποιεις ως ενα όπλο που θα βγάζεις τα αποθυμένα σου εις βάρος των άλλων, επειδή αυτοί έτυχε να είναι πιο γνωστοί απο σένα και συ όχι, η αυτοί είναι ηλίθιοι και συ ο έξυπνος.
Όλα αυτα τα τραγελαφικά περί του η "εξουσια" αρχίζει να μας φοβάται γι'αυτο τα κανει αυτά και κάτι άλλα τέτοια έξυπνα, λυπάμαι, αλλά ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας.
Θέλεις να σε φοβηθεί η εξουσία; Μίλησέ της με τα ίδια όπλα που χρησιμοποιεί κι'αυτή, δηλ. με αποδείξεις και θεσεις.
Θες να την πεις στον άλλον αν διαφωνεις με τη στάση του; Kαν'το 'οπως το έκανε κάποτε αν θυμάμαι καλά ο Λαπουτα, που μ' ένα ολόκληρο κατεβατό με αποδειξεις και θέσεις αποδείκνυε τα λάθη του βιβλίου "κώδικας ντα Βίτσι".
Ούτε βρισιές, ούτε υπερθεματισμοί, ούτε χλευασμοί, ούτε τιποτα.
Καθαρα και ξάστερα.
Προς το παρόν πάντως, απλα παίζετε το παιχνιδάκι του οποιουδήποτε, που θελει να κανει τζερτζελέ με το ονομα του και τίποτα παραπάνω!

[απ' το blog του art attack, ένα comment του που λέει πολλά]

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

μ' άρεσε και το παράδειγμα με τον Λαπούτα. (πάντως funEL rules)

Ανώνυμος είπε...

Γενικά συμφωνώ και θέλω να προσθέσω και κάτι πέραν της ουσίας. Μπορεί να προσβάλει κανείς και με το ύφος εκτός από τα λεγόμενα. Κι εδώ μου φαίνεται ότι οι μπλογκερς αλληλοπαρασύρονται χρησιμοποιώντας τη γλώσσα τύπου " τα λέω έξω από τα δόντια με περισσή μαγκιά και τσαμπουκά".

Ανώνυμος είπε...

Θα διαφωνήσω με την άποψη πως ένας έστω και χυδαίος blogger 'είναι ένα τίποτα'. Είναι πιο αφοριστική ακόμα και από την υπεροπτική άποψη που έχει ο ίδιος για τον εαυτό του.

Επίσης, το ζήτημα με την εξουσία δεν είναι ότι πάντα μιλάει με αποδείξεις, αλλά το ότι κατέχει και την ισχύ να τις κατασκευάζει όποτε χρειάζεται, μία ισχύ που στερούνται οι υπόλοιποι. Γι' αυτό και τα δύο μοντέλα είναι μη συγκρίσιμα.

Η νηφαλιότητα και ο τεκμηριωμένος λόγος είναι ζητούμενα, όμως η άποψή σας υπερθεματίζει ένα ιεραρχικό μονοπώλιο και μια αντικειμενικότητα που πηγάζει από μια ιστορικού τύπου αυθεντία.

Ας είμαστε νηφάλιοι και ίσοι στις κουβέντες μας λοιπόν

Ανώνυμος είπε...

AMHN!

Ανώνυμος είπε...

maybe with yahoo messenger