Παρασκευή, 11 Μαΐου 2012

ο φόβος τρώει τα σωθικά

κανονικά το θέμα της οδυσσείας θα έπρεπε να έχει τίτλο "πίνω ούρα γιατί είμαι καψούρα" και θα ήταν και κυριολεκτικό. η οδυσσεία είναι ποιήτρια, μέντιουμ με τρίτο μάτι και ενορατική. επίσης, πίνει ούρα για θεραπευτικούς σκοπούς και μια μέρα στην εφορία γνώρισε τον άντρα της ζωής της, τον άγγελο, -έναν πρίγκιπα-ποδοσφαιριστή από την γκάνα, τον οποίο είχε ερωτευτεί πολύ μικρή, από μια φωτογραφία που είχε δει στην εγκυκλοπαίδεια της αντιγόνης μεταξά. και τον παντρεύτηκε. δεν ήταν ο ίδιος, εκείνος στην εγκυκλοπαίδεια ήταν απ' το σουδάν, αλλά ήταν φτυστοί.
και οι δύο μίλησαν στο ough!, αλλά ο άγγελος μίλησε για την ζωή στην γκάνα και είπε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα, που όταν τα ακούς δεν ξέρεις αν πρέπει να γελάσεις ή να κλάψεις.
να μερικά: "στην γκάνα, όλοι είναι ίσοι. δεν υπάρχουν ταξικές διαφορές. δεν έχει σημασία αν είσαι λευκός ή κίτρινος. στην γκάνα δεν μας αρέσουν οι κλέφτες, οι φονιάδες και οι 'πούσι'. ["τους πούστηδες εννοεί", παρεμβαίνει η οδυσσεία] "αυτό", συνεχίζει ο άγγελος. "δεν έχουμε όμως φυλακές, έχουμε τον νόμο της πολιτείας. αν κάποιος καταλάβει ότι είσαι ομοφυλόφιλος ή φονιάς θα σε χτυπήσουν μέχρι να πεθάνεις και η αστυνομία δεν θα κάνει τίποτα. αυτά ισχύουν όμως σε όλη την αφρική. στην ευρώπη έχουν φυλακές, αλλά δεν έχει αποτέλεσμα. άμα πας δύο μήνες φυλακή και βγεις, θα σκοτώσεις ξανά. θα σου βιάσουν τη γυναίκα. κανένας οίκτος για τους εγκληματίες.

γενικά έχω πολύ ενέργεια. δεν μπορώ να κάτσω σε καρέκλα και να τεμπελιάσω. όταν είχα πρωτοέρθει στην ελλάδα και πήγα στην οικοδομή, μου έφερε το αφεντικό μου, ένα κομπρεσέρ. και εγώ αρνήθηκα, γιατί ήξερα ότι το κομπρεσέρ θα μου προξενούσε στυτικό πρόβλημα. πήρα λοιπόν την ‘βαριά’ και του έκανα την διπλάσια δουλειά που θα έκανε ένα κομπρεσέρ. έχω μάθει στην σκληρή δουλειά, γιατί θέλω να είμαι δυνατός. μόνο έτσι μπορείς να επιβιώσεις.
θυμάμαι μια φορά στο λεωφορείο 035 κάθισα δίπλα σε μια κυρία. αυτή αμέσως πήρε μια έκφραση αηδίας και άρχισε να τινάζει τα ρούχα της που είχαν έρθει σε επαφή με εμένα. την ρώτησα ‘γιατί’; αν πιστεύεις στον θεό, δεν μπορείς να φέρεσαι έτσι! ‘είμαστε και οι δύο παιδιά του αδάμ και της εύας. ο θεός δίνει στους ανθρώπους διαφορετικά χρώματα, αλλά είναι όλοι ίδιοι˙ γι’ αυτό μην το κάνεις’.
υπάρχει ένας ανεξήγητος φόβος. τις προάλλες είχα πάει στην κηφισιά για μια δουλειά και όταν με είδε μια κυρία, γούρλωσε τα μάτια και άρχισε να κάνει τον σταυρό της. μου φάνηκε τόσο αστείο! δεν θα χε ξαναδεί μαύρο άνθρωπο στην ζωή της. θα με πέρασε για σατανά, επειδή ο σατανάς είναι μαύρος.
οδυσσεία: έχω καταλήξει στο συμπέρασμα, ότι περισσότερο ρατσιστές με τους έγχρωμους είναι οι άλλοι μετανάστες. πολωνοί, αλβανοί και γεωργιανοί δεν θέλουν καθόλου τους έγχρωμους. οι κινέζοι είναι οι χειρότεροι, τους θεωρούν ζώα.
άγγελος: και εμείς τους θεωρούμε μαϊμούδες.
έχεις σκεφτεί ποτέ να πάρεις την οδυσσεία και να φύγετε στην γκάνα;
άγγελος
: αν το θέλει, δεν έχω πρόβλημα. αλλά δεν της αρέσει. γι’ αυτό δεν έχουμε πάει ακόμα.
σκοπεύετε να πάτε εκεί ταξίδι του μέλιτος;
οδυσσεία
: όχι. άμα πάμε να μείνουμε στο σπίτι του πατέρα του, θα έχω πρόβλημα με την τουαλέτα. εκεί έχουν μόνο δημόσιες τουαλέτες. και πέρα απ’ αυτό, κάθε φορά που τις χρησιμοποιείς πληρώνεις. στο σπίτι μου έχω δύο τουαλέτες, μία για εμένα, μια για τους άλλους. καταλαβαίνεις ότι δεν θα ξεβολευτώ έτσι εύκολα.
άγγελος: γι’ αυτό και οι άντρες, σπάνια χρησιμοποιούν τις τουαλέτες. συνήθως πάνε στους θάμνους. μέσα στις τουαλέτες κάνει υπερβολική ζέστη και δεν είναι καλά.
ολόκληρη η συνέντευξη εδώ. η φωτογραφία άσχετη.

Δεν υπάρχουν σχόλια: