Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012

dark days



~o david mccallum εκτός από τον ρόλο του ως ρώσος πράκτορας illya kuryakin στην τηλεοπτική σειρά [και τις ταινίες] των '60s ''the man of u.n.k.l.e.'', ως ''αόρατος άνθρωπος'' στα '70s και στα γεροντάματα ως donald "ducky" mallard στο ''ncis'' [που θα παίζεται μέχρι το τέλος του κόσμου] έχει παίξει και στο ''the great escape''. εκεί έκανε το λάθος και σύστησε τον τσαρλς μπρόνσον στην τότε σύζυγό του, κι αυτός δεν έχασε ευκαιρία, του την άρπαξε και την παντρεύτηκε. φυσικά, μέχρι να γίνει ο γάμος τους, ο ντέιβιντ είχε προλάβει και παντρεύτηκε άλλη κι είχε κάνει κι ένα παιδί. ωραία χρόνια, ήταν όλα εύκολα για τους ανθρώπους.
ο ντέιβιντ λοιπόν, εκτός από ηθοποιός και κερατάς ήταν και μουσικός, καλός μουσικός, μέχρι να γίνει ο γάμος της πρώην γυναίκας του με τον τσαρλς το '68 είχε φτιάξει τέσσερα άλμπουμ με παραγωγό τον david axelrod. μετά το γάμο σταμάτησε τη μουσική. στα δύο πρώτα άλμπουμ του -με τους εμπνευσμένους τίτλους ''music... a part of me'' και ''music... a bit more of me''- παίζει αποκλειστικά ινστρουμένταλ διασκευές γνωστών τραγουδιών της εποχής, έτσι δεν είχα ποτέ προσέξει ότι είναι και συνθέτης. εκτός από το ''the edge'' που είχε σαμπλάρει ο dr. dre στην εισαγωγή του ''
the next episode'' έχει γράψει κι αυτή εδώ την απίθανη μελωδία που του έκλεψε ο dj shadow στο dark days. πάντα θεωρούσα το dark days από τις καλύτερες στιγμές του dj shadow. κι εξακολουθεί να είναι.
~ο τίτλος της ταινίας του bertnar blier στα γαλλικά [''les valseuses''=τα αρχίδια] είναι η καλύτερη περιγραφή για τους δυο πρωταγωνιστές της [τον gerard depardieu στον ρόλο που τον καθιέρωσε και τον patrick dewaere]. στα αγγλικά η ταινία βγήκε με τον παραπλανητικό τίτλο ''going places'' που δεν έχει καμία σχέση με αυτό που πραγματικά είναι: μια προκλητική -για το '74- ταινία, με δυο ''αρχίδια'' που το μόνο που έχουν στο μυαλό τους είναι οι κλεψιές και το σεξ. τριγυρνάνε στη γαλλική επαρχία και την πέφτουν αδιακρίτως σε όλες, μυρίζουν γυναικεία εσώρουχα, κλέβουν αυτοκίνητα, λεφτά, γυναίκες. αρπάζουν την miu miu απ' το κομμωτήριο που δουλεύει -αφού το αφεντικό της, που του είχαν κλέψει το αυτοκίνητο, προλάβει να πυροβολήσει τον dewaere ξυστά στο αρχίδι- την αφήνουν ενέχυρο σε κάποιον γνωστό τους μέχρι να βρουν γιατρό [τον οποίον, αφού φροντίσει την πληγή, τον ληστεύουν!] και μετά την παίρνουν πίσω και... γίνονται τρίο. λίγο αργότερα, στο τρένο, την πέφτουν σε μία μάνα που θηλάζει το παιδί της και την αναγκάζουν να θηλάσει και τον dewaere. μετά πετυχαίνουν στο δρόμο την ζαν μορό, μόλις έχει βγει απ' τη φυλακή και κάνουν ακόμα ένα τρίο, μόνο που αυτή μετά το σεξ αυτοκτονεί και τους φρικάρει. έτσι επιστρέφουν στην miu miu που προσπαθεί απεγνωσμένα να φτάσει σε οργασμό [στο τέλος τα καταφέρνει, αλλά όχι με τα ''αρχίδια'']. λίγο πριν τελειώσει [η ταινία] αποπλανούν και την ιζαμπέλ υπέρ, η οποία από τότε φαινόταν σε τι ανώμαλες ταινίες θα πρωταγωνιστούσε στο μέλλον. εδώ παίζει το ρόλο μιας 16χρονης που το σκάει απ' τους γονείς της και φεύγει μαζί με τους τρεις. με την ευκαιρία, ξεπαρθενεύεται.