Παρασκευή, 6 Μαΐου 2011

king elephant



Αυτό που θυμάμαι απ’ την πρώτη φορά που συνάντησα τον King Elephant στο υπόγειο στούντιό του είναι ότι φάγαμε πίτσα και ρυζόγαλα και ακούσαμε τη Μarilu, κι ότι είναι τόσο ωραίος τύπος που θέλεις να τον κάνεις φίλο σου. Με τη μία. Ο King Elephant είναι απίστευτα ταλαντούχος μουσικός, με μια πολύ ιδιαίτερη αίσθηση του χιούμορ και έναν αφοπλιστικό αυτοσαρκασμό που τον κάνει να φαίνεται ιδιοφυία. Επίσης, του πάνε τα μούσια. Την ημέρα που τον γνώρισα νόμισα ότι ήταν ένας απλός ντράμερ, αλλά στην πορεία αποδείχτηκε ότι είναι και πιανίστας και ακορντεονίστας και σαξοφωνίστας και ένα σωρό άλλα, που πρέπει να τον γνωρίσεις καλά για να στα αποκαλύψει. Λίγο καιρό μετά το εντυπωσιακό ντεμπούτο των Baby Guru, έχει έτοιμο τον πρώτο του δίσκο που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες από την Inner Ear, ένα συναρπαστικό άλμπουμ με εντελώς διαφορετικό ήχο και έντονες αναφορές στον ήχο του J. Dilla. Στα 38 λεπτά που διαρκεί, οι ρώσικες παραδοσιακές μελωδίες συναντούν το χιπ χοπ και την τζαζ, σε κομμάτια που έχει χτίσει από ένα σωρό samples, δημιουργημένα από μουσικά όργανα που παίζει ο ίδιος.
Ο King Elephant δεν πολυγουστάρει τις συνεντεύξεις, δεν του αρέσει καθόλου να βρίσκεται σε μέρη με πολύ κόσμο και ζει κυρίως τη νύχτα. Την ημέρα κοιμάται.
Τι γράφει το status update σου στο twitter;

Αλλοπρόσαλλος με συνείδηση.

Τι σημαίνει αυτό;

Είμαι αλλοπρόσαλλος άνθρωπος, αλλά ξέρω τι είμαι. Έχω αυτογνωσία. Είχα τη μάνα μου φιλόλογο.

Δεν έγινες όμως φιλόλογος ή γιατρός, σαν τους γονείς σου…

Μικρός ήθελα να γίνω γιατρός. Δεν έγινα. Από 5 χρονών, από πιτσιρίκος, ξεκίνησα ακορντεόν. Είχε ο πατέρας μου μια ασθενή η οποία δεν είχε λεφτά να πληρώσει, μια γριά μουσικό, την κυρία Έρση, που έκανε μαθήματα στον αδελφό μου και σε μένα για να τον ξεπληρώσει. Θυμάμαι ότι είχε ένα γιο που πέθανε παρθένος στα 40, καθόταν σε μια καρέκλα σαπισμένος και μας ρώταγε τι κάνει η γραμματέας του πατέρα μου.

Γιατί τον είχε εντυπωσιάσει η γραμματέας;

Ήταν μια εντυπωσιακή γραμματέας, μουνάρα, η Καίτη. Ερχόταν με τον γκόμενό της με ένα Σπάιντερ διθέσιο και μου έπιανε κουβέντα. Αυτή 25 κι εγώ 8, της έλεγα όταν μεγαλώσω θέλω να βρω μια μελαχρινή γυναίκα και να την παντρευτώ. Στα 18 μου θέλω να έχω μια φάρμα και να ζω μ’ αυτό. Και τα βράδια τη φαντασιωνόμουν.

Μελαχρινή ήταν;

Όχι, ξανθιά. Μετά της έλεγα όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω φιλόσοφος και μουσικός, την είχα δει αλλιώς.

Τι έγινε η γραμματέας;

Μια χαρά κοπέλα, παντρεύτηκε κι έφυγε. Κι εγώ στα 18 δεν παντρεύτηκα και δεν έφτιαξα φάρμα, αλλά έφυγα και πήγα στην Ευρώπη μόνος μου.

Πού πήγες;

Είχα ένα φίλο στην Αγγλία και πήγα να τον βρω, αλλά έβγαλα εισιτήριο με interail για όλες τις ζώνες της Ευρώπης και γύρναγα.

Μόνος σου;

Ολομόναχος.

Δεν φοβήθηκες;

Μόνο σε μια φάση στην Ιταλία ήταν κάποια παιδιά μέσα στο τρένο που έκαναν χειρονομίες και με έβριζαν κι ήταν έτοιμα να επιτεθούν, αλλά τη γλίτωσα.

Πού πήγες;

Πέρασα Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο, μετά Αγγλία. Γνώρισα πολύ κόσμο. Θυμάμαι δυο κοπέλες στη Βόρεια Γαλλία. Πίναμε κρασάκια και το βράδυ πετύχαμε ζευγάρια να χορεύουν ταγκό σε ένα παλιό κτίριο, σαν στοά. Ήταν πολύ ρομαντικά…

Ποια είναι η πιο μεγάλη πολυτέλεια που επιτρέπεις στον εαυτό σου;
Ο αυνανισμός.

Αυτός είναι τσάμπα, κάτι που κάνεις με λεφτά;

Βόλτες με το αμάξι. Πάω στο βουνό στην Βαρυμπόμπη και γουστάρω.

Πες μου μια ταινία που σε κάνει να κλαις.

Κλαίω με το Άβαταρ, με το Τζούνο, με παραμύθια…

Ελληνικά ακούς;

Ακούω Άντζελα Δημητρίου, Στράτο Διονυσίου. Όταν πέθανε ο Διονυσίου είχα κλάψει επειδή ήθελε πολύ η μάνα μου να τον δει live και δεν πρόλαβε.

Τηλεόραση βλέπεις;

Πολύ.

Ποια παρουσιάστρια είναι η πιο αγαπημένη σου;

Να σου πω με ποια την έχω παίξει πιο πολλές φορές. Με τη Μενεγάκη.

Με τη Μανωλίδου την έχεις παίξει ποτέ;

Φυσικά. Επειδή είμαι νυχτερινός τύπος έχει τύχει να περιμένω να ξεκινήσει ο Πρωινός Καφές για να τραβήξω μία, να ηρεμήσω και να πάω να κοιμηθώ. Μια φορά την είχα παίξει με τη Βουγιουκλάκη.

Απόψε ο King Elephant εμφανίζεται στο Bios, ανοίγει την μπάντα του Gonja Sufi. Ολόκληρη η συνέντευξή του υπάρχει εδώ.