Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2011

χθεσινό


~απόκριες. σκατά. το μόνο πράγμα που θυμάμαι απ' τις καθαρές δευτέρες όταν ήμουν μικρός είναι μια εκδρομή στη θάλασσα με πτυσσόμενες καρέκλες και τραπέζια, -απ' αυτά που τα μάζευες και τα έκανες βαλίτσα και στα έφερναν οι θείοι απ' το εξωτερικό. στο μαγνητόφωνο έπαιζε μαρινέλλα και τρίο μπελκάντο.
μόλις φτάσαμε στην παραλία [σόι, γείτονες και κουμπάροι], ξεφόρτωσαν τα πράγματα, έστησαν τα τραπέζια και τις καρέκλες δίπλα στη θάλασσα και ετοιμάζονταν να απλώσουν και τα νηστίσιμα, όταν μου έπεσε στο νερό ο χαρταετός. από πίσω του εγώ, τρέχοντας, βούτηξα να τον πιάσω. με τα ρούχα. μπορεί να μην βούτηξα επί τούτου, μπορεί να γλίστρησα και να έπεσα, πού να θυμάμαι, σημασία έχει ότι χρειάστηκε να πέσουν κι οι άλλοι μέσα για να με βγάλουν.
η μάνα μου με άρπαξε, με ξεγύμνωσε, με μάδησε και μετά με τύλιξε με ένα τραπεζομάντιλο και ένα γυναικείο παλτό για να μην πάθω πνευμονία. μεγάλο ρεζιλίκι, ήθελα να ανοίξει η γη να με καταπιεί γιατί ήμουν και κοτζάμ 6χρονος.
ο πατέρας μου είπε μερικές χριστοπαναγίες, μάζεψε το τραπέζι και τις καρέκλες, μας φόρτωσε στο αυτοκίνητο κι επιστρέψαμε στο σπίτι. θυμάμαι κι άλλη μία με βούλγαρους που έτρωγαν μήλα ψητά πασπαλισμένα με ζαχαρούχο γάλα, αλλά μπορεί να ήταν και πρωτομαγιά, οπότε ας μην μπω σε λεπτομέρειες.
η φετινή είναι η πρώτη καθαρή δευτέρα που θυμάμαι να χιονίζει [όχι εδώ, αλλού] αλλά μου φάνηκε σαν κακή κυριακή [και λίγο χειρότερη]. ίσως επειδή όλα πάνε κατά διαόλου.
~σήμερα το πρωί είδα επιτέλους το grave of the fireflies [火垂るの墓!] -παρόλο που δεν τα συμπαθώ καθόλου τα anime- και μετά ξαναείδα το illusionist που μου άρεσε ακόμα πιο πολύ, κι ας είναι ψιλοαπελπισία. το grave of the fireflies είναι παλιό, απ' το '87, και σε όποιον δεν το έχει δει κι έχει διάθεση να πλαντάξει το προτείνω θερμά. κλασικό δράμα με πρωταγωνιστές δυο παιδιά, δοκιμασμένο και αξεπέραστο. προσοχή, το original cartoon και όχι τα δυο πρόσφατα remake με ηθοποιούς. μαζί με αυτό είναι από τα πιο ωραία αντιπολεμικά φιλμ των '80s.
~έχει παίξει ήδη παντού, αλλά είναι ένα πολύ ωραίο κομμάτι...