Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2010

μέικ μάι ντέι


αυτό που μου είχε κάνει μεγαλύτερη εντύπωση τη μία και μοναδική φορά που πήγα στη νιγηριανή εκκλησία [είναι σε ένα υπόγειο πίσω από την πλατεία αττικής], εκτός από την ταπετσαρία με τους φοίνικες και τα γαλάζια και ροζ παστέλ καθίσματα, ήταν οι ιστορίες που ακούστηκαν την ώρα της δοξολογίας. ο καθένας που είχε ξεπεράσει κάποια δυσκολία που του είχε προκύψει μέσα στην εβδομάδα [με τη βοήθεια του θεού] σηκωνόταν όρθιος και έλεγε το στόρι μπροστά σε όλους, μετά όλοι μαζί αναφωνούσαν praise the lord! στις 10 διηγήσεις που ακούστηκαν οι μισές τουλάχιστον ήταν προβλήματα με ιδιοκτήτες σπιτιών που μόλις άκουγαν ότι είναι ξένοι τους έκλειναν το ακουστικό ή έβρισκαν μια δικαιολογία για να μην τους νοικιάσουν το διαμέρισμα. όταν τους έβλεπαν και μαύρους, ήταν ακόμα χειρότερα. το θυμήθηκα την προηγούμενη εβδομάδα που ψάχναμε σπίτι για το φρέντι και πέσαμε σε έναν σωρό τρελούς τύπους, οι οποίοι ρώταγαν με τη σειρά:
είσαι έλληνας;
έχεις δουλειά;
γιατί σε λένε φρέντι;
ένας γέρος μάλιστα τον ρώτησε πόσων χρονών είναι, γιατί του ακουγόταν πολύ νέος και δεν ήθελε νεαρούς ανθρώπους στο σπίτι του. όταν του είπε ότι είναι πάνω από 35, του έκλεισε το ακουστικό στα μούτρα [ο γέρος] γιατί δεν του ακουγόταν αρκετά έλληνας. λίγη ώρα αργότερα ξαναπετύχαμε το ίδιο ενοικιαστήριο στην καλλιδρομίου και δεν μπορούσα να αντισταθώ, του τηλεφώνησα.
με ρώτησε πόσων χρονών είμαι επειδή του ακουγόμουν μικρός, μετά αν έχω σταθερό εισόδημα για να του πληρώνω το νοίκι και τέλος αν είμαι βέρος έλληνας ή αν μιλάω απλά τα ελληνικά. αφού άκουσε τις απαντήσεις και τις επαναλάμβανε αργά λες και τις σημείωνε κάπου, στο τέλος μου είπε οκ, όλα καλά, αλλά έλα από δω να σε δω γιατί μπορεί να είσαι κανένας μαύρος!
μετά θυμήθηκα αυτό που μου είπε ένας τσιγγάνος όταν τον ρώτησα γιατί, αφού έχει δουλειά και θα μπορούσε να πληρώσει νοίκι, μένει σε μια παράγκα μαζί με τα ποντίκια και τα παιδιά του ζουν σε συνθήκες μεσαίωνα. "Επειδή κανείς δεν μας νοικιάζει σπίτι" μου είχε απαντήσει. "έχω 15 [!] παιδιά, βάλε και μένα και τη γυναίκα μου, 17 άτομα συνολικά. δοκιμάσαμε κάποτε να νοικιάσουμε ένα δυάρι στη νίκαια και μάζεψαν οι γειτόνοι υπογραφές και μας έδιωξαν πριν κλείσουμε μήνα".
ο φρέντι ακόμα ψάχνει σπίτι...