Πέμπτη, 16 Απριλίου 2009

κόρε ύδρο

΄
οι πρώτες φράσεις που ακούγονται στο νέο άλμπουμ των κόρε ύδρο είναι "όταν σε έφτυνα στο πρόσωπο / για τις χυδαίες και ανήθικες εμπνεύσεις σου" σε ένα κομμάτι που το λένε το μόνο έγκλημα και συνεχίζει "ποιος να μου το 'λεγε πως σήμερα θα ζέσταινες / με λόγια αγάπης εκλεκτά τις κρύες νύχτες μου;". είναι το μόνο που είχα ξανακούσει από ολόκληρο το δίσκο [δεν θυμάμαι από πού το ξέρω, μάλλον απ' τα live]. το άλμπουμ που έχει τίτλο "όλη η αλήθεια για τα παιδιά του 78" [κι είναι η καλύτερη δουλειά τους μέχρι τώρα, από κάθε άποψη] έχει ενορχηστρώσεις που θυμίζουν χατζηνάσιο και σπανό, [αυτή τη στιγμή δεν μπορώ να προσδιορίσω ποιο σάουντρακ μου θυμίζουν], τραγούδια που θα μπορούσαν να είναι τεράστια ιταλικά χιτ στα 70s και τους πικρούς στίχους του παντελή που δεν ξέρεις αν πρέπει να κλάψεις ή να γελάσεις -όπως στο παρακάτω τραγούδι που είναι όλα τα λεφτά:
πρωινή διερώτηση [για να μην κάθομαι άνεργος]
αράχνες στο κρεβάτι μου, γυναίκες το πρωί να ψιθυρίζουν: "δε δουλεύει αυτός; γιατί ξυπνάει τόσο αργά; έχει ο πατέρας του λεφτά;"
''μπα..."
''η μάνα του δε λέει πολλά..."
"εμένα ο μεγάλος έπιακε δουλειά στην α τράπεζα και ο μικρός δουλεύει εποχιακός στην πυροσβεστική -έπιακα ένα βουλευτή".
''και ο δικός μου είναι διορισμένος στην αθήνα, στο υπουργείο, κι άλλος μόλις άνοιξε εδώ δικό του φροντιστήριο και το πάσχα αρραβωνιάζεται και θα 'ρθουν τα πεθερικά με τη νύφη από τα γιάννενα, πολύ καλή οικογένεια. δοξάζω τον άι-σπυρίδωνα που έβγαλα καλά παιδιά. σπουδάσανε, τελειώσανε και το στρατιωτικό τους κανονικά το κάμανε κι αμέσως πιάκανε δουλειά -θα μεγαλώσουνε παιδιά... με το κεφάλι του ψηλά ο κακομοίρης ο άντρας μου κι εγώ βασανιστήκαμε για να τα μεγαλώσουμε. δεν θέλουμε άλλο τίποτα -να βγάλουνε καλά παιδιά, να βγάλουνε κι αυτά λεφτα, να μη μιλάει κανείς γι' αυτά... κι αν μας έχει ο θεός καλά, μακάρι να δούμε και δισέγγονα και ωραία να πεθάνουμε, τι άλλο να γνωρίσουμε μετά;..."
το άρτγουορκ του κωνσταντίνου αμύγδαλου και του γιώργου αρβανιτάκη εκπληκτικό, επίσης.
περισσότερα το πρωί...