Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2008

eskaei


Ποιος είσαι Eskaei; Με τι ασχολείσαι; Πότε και πώς ξεκίνησες να φτιάχνεις μουσική;
Σπουδάζω φυσική, είμαι ήρεμος άνθρωπος σε γενικές γραμμές, ασχολούμαι με τη σύνθεση ήχων και μουσικής, το programming και την κατασκευή ηλεκτρονικών συσκευών και μηχανισμών μικρής κλίμακας.
Ξεκίνησα να φτιάχνω μουσική πριν από περίπου 10 χρόνια. Ζούσα σε ένα μικρό χωριό στην Κορινθία και αυτό που μου κίνησε το ενδιαφέρον ήταν οι ηλεκτρονικοί ήχοι στα video games. Eίχα ήδη μια πρώτη επαφή με το αρμόνιο, αφού οι δικοί μου είχαν προσπαθήσει (μάταια) να με στείλουν στο ωδείο για να μάθω μουσική. Εγώ προτιμούσα να κάνω ποδήλατο και να παίζω video games, μέχρι που άκουσα κάποιους ηλεκτρονικούς ήχους που δεν είχα ιδέα πως παράγονται αλλά τρωγόμουν να φτιάξω κάτι παρόμοιο. Ταυτόχρονα φίλοι από την Αθήνα μου έστελναν που και που κασέτες με hip-hop αλλά επειδή αυτές δεν ήταν αρκετές για να ακούω μουσική όσο συχνά ήθελα, άκουγα οποιαδήποτε κασέτα έβρισκα, από ελληνικά ελαφρολαϊκά του '60 του παππού μου ως reggae, pop και rock της μάνας μου. Αρχικά ηχογραφούσα το αρμόνιο σε ένα κασετόφωνο αλλά ύστερα από λίγο καιρό απέκτησα το πρώτο μου sampler, που ήταν ένας tracker για το Playstation. Τότε άρχισαν τα παραπάνω στοιχεία να συνδέονται.
Ποιες είναι οι επιρροές σου;
Οι κύριες επιρροές είναι κλασικό hip-hop της δεκαετίας του '90, πολλά είδη ηλεκτρονικής μουσικής καθώς και παραδοσιακά και ρεμπέτικα τραγούδια.
Πώς σου ήρθε η ιδέα να δοκιμάσεις τα συγκεκριμένα ελληνικά samples;
Ήταν επακόλουθο του τι υπήρχε στο καλάθι του sampling εκείνη την περίοδο. Κατά ένα περίεργο τρόπο για κάποιο καιρό έφταναν στα χέρια μου λαϊκοί και ρεμπέτικοι δίσκοι από διάφορους γνωστούς, με αποτέλεσμα να αρχίσω να ψάχνω για samples σε αυτούς.
Είναι συνειδητή επιλογή σου τα net labels και η δωρεάν προσφορά μουσικής ή αναγκαίο κακό επειδή είναι δύσκολο να βρεις εταιρία που θα σε πάει στο δισκάδικο;
Η σχέση μου με τα netlabels ξεκίνησε τυχαία όταν παλιότερα είχα στείλει demos για άλλου είδους μουσική από αυτή που κάνω σήμερα. Μετά από παρότρυνση κάποιων γνωστών είχα στείλει και σε κάποια netlabels τα οποία ενδιαφέρθηκαν για τη μουσική, και έτσι ενδιαφέρθηκα κι εγώ για αυτή τη σκηνή. Από τότε δεν έχω στείλει ξανά ολοκληρωμένο demo σε κάποια εταιρία, οπότε η επιλογή είναι μάλλον συνειδητή ή καλύτερα υποσυνείδητη. Δε με ενδιαφέρει τόσο να βρω κάποια εταιρία για να κυκλοφορήσει τη μουσική μου στα δισκάδικα, με ενδιαφέρει να μπορώ να γράφω μουσική όσο περισσότερο γίνεται.
Πού μπορεί να βρει κανείς τη μουσική σου;
Στο internet.
Ας υποθέσουμε ότι ο «θεός» κατάστρεφε το χιπ χοπ και τα breaks…τι μουσική θα ήθελες να παίζεις;
Βαριά ρεμπέτικα (τρίχορδο μπουζούκι).
Τι σκοπούς υπηρετεί η μουσική που φτιάχνεις, τι αισθήματα θα ήθελες να προκαλέσεις στον ιδανικό ακροατή σου;
Δεν στοχεύω συγκεκριμένα κάποιο συναίσθημα, περισσότερο ένα mind phase. Άλλες φορές το περιεχόμενο των κομματιών είναι πιο βαρύ και άλλες πιο ελαφρύ, αλλά ο στόχος πάντα είναι ένα loop που “δουλεύει”. Συνήθως φτιάχνω και ένα μοντέρνο boom bap beat για καλή ισορροπία και για να καταλαβαίνει όποιος ακούει τα κομμάτια το ευρύτερο υπόβαθρο αυτού που κάνω.
Τι θεωρείς από τις σύγχρονες μουσικές ότι σε 200 χρονια θα θεωρούνται κλασσική μουσική και θα παίζονται στα κονσερβατουάρ; Πιστεύεις στην υστεροφημία της τέχνης, ή στο contemporary του θέματος μουσική;
Η μουσική που ακούω συνήθως μιλάει για το εδώ και το τώρα. Δεν ξέρω αν αυτό μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι διαχρόνικο, πάντως βοηθάει να υπάρχει ευρύ κοινό για να χαρακτηριστεί κάτι “κλασσικό”. Η μουσική όσο πάει και διασπάται σε υποκατηγορίες, όποτε κάτι το οποίο είναι κοινώς αποδεκτό ως κλασικό είναι πιο δύσκολο να υπάρξει. Αμφιβάλλω αν υπάρχει κάτι στην τέχνη ή το entertainment σήμερα που θα άντεχε τη δοκιμασία 200 χρόνων.
Ποιο είναι το αγαπημένο απ’ τα κομμάτια σου;
Το τελευταίο που δουλεύω κάθε φορά.
Πες μου μερικά ελληνικά ονόματα που ξεχωρίζεις. Βλέπεις μέλλον στην ελληνική σκηνή;
Υπάρχει αρκετό “παρόν” στην ελληνική underground ηλεκτρονική σκηνή, οπότε πιστεύω ότι υπάρχει και αρκετό “μέλλον”. Τελευταία παίζω συνεχώς το τελευταίο album του Pridon, το οποίο θεωρώ ότι είναι από τις πιο ποιοτικές δουλειές που έχει να δείξει η ελληνική σκηνή ηλεκτρονικής μουσικής. Επίσης το υλικό του Bad Ratio είναι πολύ δυνατό και γι αυτό θα κυκλοφορήσει σύντομα μουσική του στη memoryformat.
Μπορείς να εξηγήσεις γιατί ενώ φαίνεται ότι ενδιαφέρονται πολλοί για αυτό το είδος μουσικής, εμφανίζονται τόσοι λίγοι στα live; Τι φταίει και ο κόσμος δεν πάει στις συναυλίες;
Δεν νομίζω πως υπάρχει ένας λόγος, μάλλον είναι συνδυασμός διαφόρων λόγων. Για παράδειγμα εγώ μπορεί να μην πάω να ακούσω κάποιο καλλιτέχνη που μου αρέσει είτε επειδή δεν έχω χρήματα και μια μπύρα κάνει 5 και 6 ευρώ, είτε επειδή δεν θέλω να περάσω ώρες μέσα στον καπνό των τσιγάρων, είτε επειδή δεν βρίσκω παρέα. Συνήθως είναι και τα 3 παραπάνω μαζί. Ωστόσο τα σημαντικά live προσπαθώ να μη τα χάνω, και πιστεύω πως και αρκετοί άλλοι σκέφτονται έτσι.
Αν σε ρωτούσε ο παππούς σου τι μουσική παίζεις, τι θα του έλεγες;
Μάγκικη.
Τι ετοιμάζεις; Κάποιο άλλο live σύντομα;
Προτεραιότητα έχει η δημιουργία αυτό το καιρό, θέλω να βρω χρόνο ανάμεσα σε δουλειά και σπουδές για να ξεκινήσω ένα album. Επίσης η memoryformat βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη και απαιτεί όλο και περισσότερη προσοχή. Στο παιχνίδι είναι και οι ζωντανές εμφανίσεις βέβαια, αλλά το να συμβούν δεν εξαρτάται μόνο από εμένα.
http://www.myspace.com/eskaay
http://www.memoryformat.net/releases.php